
1. Teleporada jest świadczeniem zdrowotnym udzielanym w formie porady telefonicznej.
Korzystasz z teleporad, gdy:
• Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2
• Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją
dokumentację medyczną
• Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego
zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną
• Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia
• Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas
bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu
2. W celu umówienia się na poradę w formie telefonicznej należy skontaktować się z rejestracją
71/727-60-01 i ustalić jej termin. W razie pytań istnieje możliwość napisania wiadomości
kontakt@zozpsiepole.pl.
3. Osobą udzielającą teleporady może być lekarz, pielęgniarka lub położna, stosownie do swoich
uprawnień i zakresu świadczonych usług.
4. Rejestracja informuje pacjenta na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada oraz podaje
datę i godzinę teleporady.
5. W ustalonym terminie osoba udzielająca świadczeń w ramach teleporady kontaktuje się
z pacjentem na wskazany przez pacjenta numer telefonu.
6. Teleporada realizowana jest nie później niż w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu
zgłoszenia się (telefonicznego lub osobistego) pacjenta do Poradni lub w późniejszym terminie
ustalonym w porozumieniu z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.
7. Potwierdzenie tożsamości pacjenta odbywa się na podstawie danych zawartych w dokumentacji
medycznej lub deklaracji np. numer PESEL, data urodzenia.
8. W celu wykonania porady telefonicznej podjęte są co najmniej trzykrotnej próby kontaktu
z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W przypadku braku możliwości odebrania
połączenia prosimy o ponowny kontakt z rejestracją.
9. W ramach teleporady można otrzymać: e-receptę, e-skierowanie oraz e-zlecenie na wyroby
medyczne, zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy. Kod wystawionej recepty otrzymasz
SMS-em, a w przypadku osób, które posiadają Internetowe Konto Pacjenta w indywidualnie
określony sposób. Otrzymane dokumenty w wersji elektronicznej ( e-recepta, e-skierowanie,
e-zlecenie na wyroby medyczne ) można realizować bezpośrednio w aptece, placówce medycznej
lub sklepie medycznym. Natomiast skierowania na dodatkowe badania, w tym laboratoryjne
Pacjent może odebrać w rejestracji.
10. Świadczenia zdrowotne zrealizowane w ramach teleporady odnotowywane są w dokumentacji
medycznej.
11. Jednocześnie nie ma obaw, że teleporada uniemożliwi bezpośrednią wizytę u lekarza.
Świadczenia udzielane wyłącznie w formie bezpośredniej obejmują
– dzieci do 6 roku życia (poza poradami kontrolnymi – czyli jak dziecko już było
w gabinecie – to potem w trakcie tej samej choroby można udzielić teleporady)
– pacjent nowo zapisany do podmiotu leczniczego
– pacjent przy chorobie przewlekłej, jeśli stan się pogorszył lub wystąpiły nowe objawy
– pacjent przy podejrzeniu choroby nowotworowej
– pacjent, jeśli nie wyrazi zgody na teleporadę